SubhanAllah , Salji turun di Mesir
01:00 - 8 comments

Assalamualaikum dan selamat malam
Terjumpa benda ni masa on twitter tadi {a few ago} SubhanaAllah,besarnya kuasa Allah :') mesir asyik dengan cuaca panas saja , sekarang Allah nak tunjuk dekat kita semua yang mesir tgh turun salji . betapa hebat nya Ya Allah

LEAVE YOUR COMMENT HERE, I WOULD APPRECIATE THAT TQ
No spamming.
No harsh words.
Sign in to comment.
Mind your language.
I will reply your comment within 24h.
Mind to click my nuffnang, I will click yours back.

8 comments:

  1. semoga saudara kita di sana bersedia akan kedatangan salji ini...

    ReplyDelete
  2. Mesti korg bayangkan Mesir ni panas sepanjang tahun kan. Silap tu. Mesir ni negara empat musim. Sekarang ni musim sejuk. Walaupun begitu memang rare la salji turun.

    Kiamat berlaku sesudah salji ni cair dan menjadi sungai? Masih terlalu awal lagi. Tapi yang paling hampir adalah kedatangan Imam Mahdi, keluarnya Dajjal dan penyebaran fitnahnya, dan turunnya Nabi Isa a.s. Belum kira lagi kejadian asap Dukhan di mana ada teori mengatakan satu hentaman besar akan berlaku di bumi mengakibatkan debu2 akibat hentaman tersebut tersebar ke seluruh bumi. Yg kafir akan kena sakit2 kulit dan muslim hanya mengalami batuk dan bersin sahaja. Dikhabarkan berlaku pada bulan Ramadhan di mana kita sedang berpuasa.

    Jgn lupa akan datang satu tahun di mana hujan tidak akan turun langsung sepanjang tahun itu. Diberitakan pada tahun petama 1/3 isi langit (hujan) akan ditahan, tahun kedua 2/3 isi langit ditahan. Dan tahun ketiga adalah tahun tanpa hujan.

    Baru tadi aku terbaca satu pendapat mengatakan dunia akan dilanda salji. Ini bersabitan dengan hadis yang mafhumnya jika telah datang panji2 hitam dari khurasan maka sambutlah walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Wallahualam. Yg ni aku tak bapa pasti lagi sebab tak habis kaji.

    Dikatakan setelah Nabi Isa a.s menang dalam pertarungan dengan Dajjal baginda akan memerintah dunia selama 40 tahun dan dunia dipenuhi keadilan seperti mana ketidak adilan memenuhi dunia ketika ini. Sesudah wafatnya baginda umat islam akan mulai sesat.

    Kemudian datanglah angin yg mengambil nyawa setiap orang yang beriman walaupun sedikit je imannya tetap diambil. Ini kerana seburuk2 manusia adalah mereka yang menyaksikan hari kiamat. Dan org2 yg beriman kepada Allah bukanlah seburuk2 manusia.

    Maka dengan takdir Allah akan berlakulah kiamat.

    Ingatlah pesanan ni. Dunia ni masih wujud kerana ada manusia yang masih mengingat Allah. Dunia masih wujud kerana umat Islam yang beriman kepada Allah Taala. Kerana sesudah tiadanya orang Islam barulah kiamat akan berlaku.

    Nampak macam kiamat jauh lagi kan. Tapi jangan lupa ajal maut tu tiada siapa yang tahu bila. Maka takutlah pada kiamat ni iaitu kiamat kecil. Beruntunglah mereka yang pergi dulu kerana tidak akan mengalami fitnah Dajjal, asap Dukhan, tahun tanpa hujan dan peperangan terakhir. Wallahualam. Akan tetapi sangat beruntung sekiranya masih hidup kerana berpeluang bertemu dengan Nabi Isa a.s dan Imam Mahdi dan merasai sendiri dunia yang dipenuhi dengan keadilan seperti mana ketidak adilan memenuhi bumi ketika ini.

    Wallahualam

    ReplyDelete
  3. subhanallah...tq dengan info ini..moga diberi peluang menuju dunia abadi...bersedia untuk mati...bahagia untuk mati..

    ReplyDelete