Jangan Risau,Yang Menilai Itu Allah,Bukan Manusia.
15:47 - 14 comments

Renungan
Assalamualaikum dan Selamat Petang
Jangan Risau,Yang Menilai Itu Allah,Bukan Manusia - Orang cakap kita hodoh? sabar. Orang kata kita bodoh? Sabar,kerana sesungguhnya ALLAH itu sentiasa di samping makhluknya yang sentiasa bersabar :) Siapa diorang nak menilai kita? dan siapa kita untuk menilai diri kita? Yang menilai itu Allah bukan manusia.

Biarkan orang mencaci,mengata,menghina,mengutuk dan sebagainya,kerana di akhirat kelak kita boleh ambil pahala mereka :') Adam pernah lalui semua ini.Adam pernah kena kutuk,pernah kena hina dan sebgainya,tapi adam selalu ingat "La Tahzan" yakni " Janganlah kamu Bersedih Kerana Allah Bersamamu" Allahu :') Jangan mudah putus asa,Ingat, Allah takkan menguji makhluknya dengan ujian yang melebihi kemampuan makhluknya :)

Undernote - Muhasabah diri...

LEAVE YOUR COMMENT HERE, I WOULD APPRECIATE THAT TQ
No spamming.
No harsh words.
Sign in to comment.
Mind your language.
I will reply your comment within 24h.
Mind to click my nuffnang, I will click yours back.

14 comments:

  1. Manusia .. Memang tak suka bila orang lebih drpd dia , sebab tu , dia kutuk n caci org tu..

    ReplyDelete
  2. biasalah tu. Semua orang mengalami pekara yang sama.

    ReplyDelete
  3. Jom join GA ni http://hasyaifaamadariqfi.blogspot.com/2013/11/1k-giveaway-by-cik-arnab.html

    ReplyDelete
  4. mesti kes pasal share tadi kan?? =) sabar je.. Allah dengar..

    ReplyDelete
  5. Betul tu! Allah sentiasa bersama kita dan takkan uji di luar kemampuan kita :)

    ReplyDelete
  6. Tuan blog tengah bersedih ke nie? La Tahzan. :D

    Kita semua pernah terlanjur. takda yg tak pernah buat salah .

    ReplyDelete
  7. betol tu . Allah sentiasa ada dan sentiasa mendengar rintihan hati hamba nya ^_^

    ReplyDelete
  8. betul tu adam, kita takkan mampu nk puaskan semua org. bukan semua org jugak sukakan kita. Sebab tu kalau kita tak suka kat org lain, ingatlah yg org lain pun mungkin 100kali tak suka kat kita. kan, thanks adam share benda ni.

    ReplyDelete
  9. manusia ada ketikanya memang suka menghukum melalui perkataann.

    yakinlah dengan Allah :)

    Dia selalu ada untuk kita

    ReplyDelete