Resepi Mudah: Oreo Cheese Cake tak perlu bakar
08:30 - 6 comments

Resepi Oreo Cheesecake
Resepi Mudah: Oreo Cheese Cake tak perlu bakar

BAHAN-BAHAN :-
1. Tepung chill cheesecake mix (400gm)
2. Susu segar (300ml)
3. Biskut Oreo (2 bungkus)
4. Buttercup (separuh)


CARA NAK MEMBUATNYA:-
1. Mula2, kita hancurkan biskut oreo 1 1/2 bungkus, xyah amik krim dia, asingkan
2. Lepastu, cairkan buttercup...
3. Lepas buttercup dah cair, campurkan buttercup tuh dgn biskut oreo yg dah dihancurkan tuh dan sebatikan
4. Letakkan campuran ini kat loyang cheesecake tuh, sebagai base utk cheescake... Masukkan dalam peti ais selama 30 minit, utk keraskan base itu...
5. Seterusnya, campurkan tepung dan susu segar, dan putarkan dalam mixer, 2 minit utk gear rendah dan 3 minit utk gear tinggi...
6. Selepas selesai mix kan adunan ini, bolehla masukkan biskut oreo yg telah dipatah2kan dan gaul guna senduk jer...
7. Setelah base keras, masukkan adunan ini ke loyang dan kemudian hiaskan ikut kesukaan korang...
8. Masukkan dlm peti ais dalam 5 jam sebelum korg nak menketedarah kek ni...
9. Dah siap pun, xsampai sejam pun kan?

GUDLUCK ^^v

LEAVE YOUR COMMENT HERE, I WOULD APPRECIATE THAT TQ
No spamming.
No harsh words.
Sign in to comment.
Mind your language.
I will reply your comment within 24h.
Mind to click my nuffnang, I will click yours back.

6 comments: